Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, co tydzień, od października do kwietnia
Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu
Opis
Kurs z matematyki – powtórka wszystkich działów, rozwiązywanie typowych zadań egzaminacyjnych, nauka strategii matematycznych i trening arkuszowy.
Zapewniamy
- Powtórkę i utrwalenie materiału z zakresu podstawy programowej,
- Rozwiązanie arkuszy egzaminacyjnych,
- Analizę najczęstszych błędów,
- Mini-warsztaty ze strategii egzaminacyjnych, zarządzania czasem i radzenia sobie z emocjami,
- Autorskie Grywalizacje – quizy wiedzy na koniec każdego miesiąca – do wygrania nagrody rzeczowe!
- Egzaminy próbne wraz z konkursem na najlepiej rozwiązany arkusz egzaminacyjny – nagroda: indywidualne konsultacje 1:1 z nauczycielem-mentorem!
Forma i organizacja zajęć
- Zajęcia raz lub dwa razy w tygodniu w godzinach popołudniowych lub weekendowych,
- Spotkania stacjonarne w Warszawie,
- Prowadzone przez doświadczonych nauczycieli,
Materiały drukowane, praca z podręcznikiem + materiały autorskie,
Możliwość kontaktu rodzica z nauczycielem,
- Czas trwania kursu: od października do kwietnia.
Efekty i rezultaty
- Poprawa wyników testów ósmoklasisty,
- Większa pewność siebie ucznia i zmniejszenie stresu przed egzaminem,
- Utrwalenie materiału z całego cyklu szkoły podstawowej,
- Umiejętność pracy z arkuszem i wyciągania maksymalnej liczby punktów,
- Lepsza organizacja nauki i samodzielność w pracy.
Cele
Cele ogólne
- Systematyczne opanowanie wszystkich obszarów objętych egzaminem ósmoklasisty z matematyki.
- Wypracowanie strategii egzaminacyjnej: zarządzanie czasem, plan pracy, skuteczna praca z arkuszem.
- Doskonalenie umiejętności: rachunkowych, interpretacji danych i reprezentacji, oraz rozumowania i argumentacji.
Cele szczegółowe
Diagnoza i strategie
- Mini‑arkusz diagnostyczny; identyfikacja obszarów do wzmocnienia; przygotowanie planu nauki z kamieniami milowymi.
Sprawność rachunkowa
- Obliczenia w pamięci i pisemne: działania na liczbach naturalnych, ułamkach, procentach, proporcjach.
Wykorzystywanie i tworzenie informacji
- Interpretacja danych z tabel, wykresów, tekstów; tworzenie własnych prezentacji danych.
Reprezentacje matematyczne
- Operowanie obiektami matematycznymi: liczby, wzory, działania; modelowanie prostych sytuacji problemowych za pomocą równań.
Rozumowanie i argumentacja
- Konstrukcja logicznych rozwiązań, uzasadnienie odpowiedzi, rozpoznawanie analogii i regularności.
Arkusz próbny i feedback
- Pełna symulacja egzaminu; analiza błędów, refleksja, korekta strategii.
Strategia finałowa
- Wzorce działań na egzaminie, checklisty procedur, powtórki kluczowych zagadnień, zarządzanie stresem i czasem.
Kluczowe
- Rachunki i algorytmy: liczby, ułamki, procenty, proporcje.
- Dane i ich reprezentacja: wykresy, tabele, teksty.
- Modelowanie i równania: tworzenie prostych modeli matematycznych.
- Rozumowanie: uzasadnianie, dowodzenie, łamanie schematów.
Portfolio
- Mini‑arkusz diagnostyczny – z analizą.
- Zadanie problemowe – wersja przed i po korekcie.
- Arkusz próbny – z refleksją i poprawkami.
Ocenianie i monitorowanie postępu
- Porównanie wyników diagnostyki i arkusza próbnego.
- Redukcja błędów rachunkowych, pomyłek logicznych, nieefektywności w zarządzaniu czasem.
- Osiągnięcie stabilnej i skutecznej strategii rozwiązywania zadań egzaminacyjnych.
Materiały i metody
- Arkusze próbne CKE, zadania z różnych reprezentacji danych, checklisty rozumowania.
- Techniki: rozwiązywanie krok‑po‑kroku, timing łamigłówek, error log.
- Dziennik postępów i lista „can‑do” do samoewaluacji.