Zadzwoń: + 48 572 00 11 00

PL

#1
#2
#3
Język polski | intensywne ferie
 
Język polski | intensywne ferie

Język polski | intensywne ferie Czas: 20 godzin   Język polski | intensywne ferie Cena: 700 PLN

Język polski | intensywne ferie Termin: ustalony po skompletowaniu grupy

Język polski | intensywne ferie Prowadzący: Akademia Smart High

Język polski | intensywne ferie


Język polski | intensywne ferie Formuła: Kurs

Język polski | intensywne ferie Poziom: Uniwersalny

Język polski | intensywne ferie Język: Polski


Zapisz się


Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, codziennie, ferie zimowe

Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu


Opis


Kurs z języka polskiego – czytanie ze zrozumieniem, interpretacja tekstu, redagowanie wypowiedzi pisemnej, powtórka lektur i motywów literackich.

 

Zapewniamy

  • Powtórkę i utrwalenie materiału z zakresu podstawy programowej,
  • Rozwiązanie arkuszy egzaminacyjnych,
  • Analizę najczęstszych błędów,
  • Mini-warsztaty ze strategii egzaminacyjnych, zarządzania czasem i radzenia sobie z emocjami,
  • Autorskie Grywalizacje – quizy wiedzy na koniec każdego miesiąca – do wygrania nagrody rzeczowe!
  • Egzaminy próbne wraz z konkursem na najlepiej rozwiązany arkusz egzaminacyjny – nagroda: indywidualne konsultacje 1:1 z nauczycielem-mentorem!

 

Forma i organizacja zajęć

  • Zajęcia raz lub dwa razy w tygodniu w godzinach popołudniowych lub weekendowych,
  • Spotkania stacjonarne w Warszawie,
  • Prowadzone przez doświadczonych nauczycieli,
    Materiały drukowane, praca z podręcznikiem + materiały autorskie,
    Możliwość kontaktu rodzica z nauczycielem,
  • Czas trwania kursu: od października do kwietnia.

 

Efekty i rezultaty

  • Poprawa wyników testów ósmoklasisty,
  • Większa pewność siebie ucznia i zmniejszenie stresu przed egzaminem,
  • Utrwalenie materiału z całego cyklu szkoły podstawowej,
  • Umiejętność pracy z arkuszem i wyciągania maksymalnej liczby punktów,
  • Lepsza organizacja nauki i samodzielność w pracy.

Cele


Cele ogólne

  • Systematyczne opanowanie wszystkich umiejętności wymaganych na egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego.
  • Wypracowanie strategii egzaminacyjnej: zarządzanie czasem, plan pisania, czytanie ze zrozumieniem, interpretacja i argumentacja.
  • Doskonalenie umiejętności analizowania tekstów literackich i nieliterackich oraz pisania wypowiedzi pisemnej.

 

Cele szczegółowe

Diagnoza i strategie

  • Mini‑test diagnostyczny, identyfikacja luk, harmonogram, plan czasowy na egzamin.

 

Czytanie ze zrozumieniem – teksty nieliterackie

  • Analiza informacji, identyfikacja faktów i zadań z użyciem skimming i scanning.

 

Analiza językowa – tekst nieliteracki

  • Rozpoznawanie stylu, funkcji językowych, typowych błędów leksykalnych.

 

Interpretacja – teksty literackie

  • Analiza wybranych lektur: „Pan Tadeusz” (księgi III, V–IX), „Śmierć Pułkownika”, Wańkowicz „Tędy i owędy”; interpretacja motywów.

 

Wypowiedź pisemna – formuła

  • Budowanie spójnego wypowiedzenia: struktura, wprowadzenie, rozwinięcie i zakończenie; praca na tematach praktycznych.

 

Poprawność językowa i stylistyczna

  • Eliminacja błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, składniowych; rejestr formalny wypowiedzi.

 

Arkusz próbny i feedback

  • Symulacja pełnego egzaminu; analiza wyników, wskazówki poprawy.

 

Strategia finałowa

  • Checklisty egzaminacyjne, powtórka motywów, stylu i zasady pracy pod presją czasu.

 

Kluczowe

  • Czytanie: typy lektur, interpretacja i analiza kontekstów.
  • Pisanie: struktura wypowiedzi, argumentacja, poprawność językowa.
  • Strategia: planowanie czasu, praca z arkuszem, eliminacja pułapek egzaminacyjnych.

 

Portfolio

  • Mini‑test diagnostyczny – z komentarzem.
  • Ćwiczenie interpretacyjne – wersja przed i po redakcji.
  • Arkusz próbny – z poprawkami i refleksją.

 

Ocenianie i monitorowanie postępu

  • Porównanie wyników testu startowego i arkusza próbnego.
  • Redukcja błędów językowych i logicznych.
  • Spełnienie kryteriów oceniania: treść, formuła, zakres i poprawność.

 

Materiały i metody

  • Arkusze CKE, teksty źródłowe lektur, checklisty, nagrania (jeśli dotyczy).
  • Techniki: szkic wypowiedzi, analiza wypracowań, timing egzaminacyjny, error log.
  • Dziennik postępów i lista „can‑do” do samoewaluacji.