Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, co tydzień, od października do kwietnia
Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu
Opis
Kurs z matematyki – powtórka wszystkich działów, rozwiązywanie typowych zadań egzaminacyjnych, nauka strategii matematycznych i trening arkuszowy.
Zapewniamy
- Powtórkę i utrwalenie materiału z zakresu podstawy programowej,
- Rozwiązanie arkuszy egzaminacyjnych,
- Analizę najczęstszych błędów,
- Mini-warsztaty ze strategii egzaminacyjnych, zarządzania czasem i radzenia sobie z emocjami,
- Autorskie Grywalizacje – quizy wiedzy na koniec każdego miesiąca – do wygrania nagrody rzeczowe!
- Egzaminy próbne wraz z konkursem na najlepiej rozwiązany arkusz egzaminacyjny – nagroda: indywidualne konsultacje 1:1 z nauczycielem-mentorem!
Forma i organizacja zajęć
- Zajęcia raz lub dwa razy w tygodniu w godzinach popołudniowych lub weekendowych,
- Spotkania stacjonarne w Warszawie,
- Prowadzone przez doświadczonych nauczycieli,
Materiały drukowane, praca z podręcznikiem + materiały autorskie,
Możliwość kontaktu rodzica z nauczycielem,
- Czas trwania kursu: od października do kwietnia.
Efekty i rezultaty
- Poprawa wyników testów ósmoklasisty,
- Większa pewność siebie ucznia i zmniejszenie stresu przed egzaminem,
- Utrwalenie materiału z całego cyklu szkoły podstawowej,
- Umiejętność pracy z arkuszem i wyciągania maksymalnej liczby punktów,
- Lepsza organizacja nauki i samodzielność w pracy.
Cele
Cele ogólne
- Systematyczne opanowanie pełnego zakresu umiejętności wymaganych na egzaminie ósmoklasisty z języka angielskiego w trakcie kursu.
- Ukształtowanie strategii egzaminacyjnej: skuteczne zarządzanie czasem, praca z arkuszem.
- Doskonalenie kluczowych sprawności językowych: słuchania, czytania, znajomości środków językowych oraz pisania wypowiedzi pisemnej.
Cele szczegółowe
Diagnoza i planowanie
- Mini‑test diagnostyczny, analiza luk, opracowanie personalnego planu nauki.
Listening – rozumienie ze słuchu
- Ćwiczenia: wybór odpowiedzi, dopasowywanie informacji; praca z nagraniami dwukrotnymi.
Znajomość funkcji językowych
- Praktyka struktur funkcjonalnych: pytania, prośby, sugestie, opisy, reagowanie na sytuacje.
Reading – rozumienie tekstu
- Skimming i scanning; rozpoznawanie informacji, uczucia, intencji autora w tekstach codziennych.
Znajomość środków językowych
- Gramatyka: czasy (Present Simple, Continuous, Past Simple, Future), modal verbs, tryb "going to", stopniowanie; słownictwo: tematyka zgodnie z katalogiem leksykalnym.
Writing – wypowiedź pisemna
- Ćwiczenie dłuższej wypowiedzi pisemnej (np. e‑mail, opis, zaproszenie). Rozwój struktury: wprowadzenie, rozwinięcie, zakończenie.
Arkusz próbny i feedback
- Pełna symulacja egzaminu; omówienie błędów i strategii poprawy.
Strategia finałowa
- Powtórka typowych struktur i słownictwa, checklisty, techniki radzenia sobie z presją egzaminu.
Kluczowe
- Listening: silence recognition, multiple choice, matching.
- Reading: comprehension of gist and detail.
- Language use: grammar structures, vocabulary in context.
- Writing: communicative and task‑appropriate text.
- Strategy: time management, task sequencing, exam mindset.
Portfolio
- Mini‑test diagnostyczny – z analizą.
- Ćwiczenie leksykalno‑gramatyczne – wersja po korekcie.
- Arkusz próbny – wersja z komentarzem i poprawkami.
Ocenianie i monitorowanie postępu
- Porównanie wyników diagnostycznych i próbnych egzaminów.
- Redukcja błędów językowych, czasowych i strategicznych.
- Osiągnięcie płynności w każdej części arkusza egzaminacyjnego.
Materiały i metody
- Arkusze CKE, nagrania audio, słownictwo tematyczne i checklisty strukturalne.
- Techniki: shadowing, timed drills, error log, mind map słownictwa.
- Dziennik postępów & listę „can‑do” do samooceny.