Zadzwoń: + 48 572 00 11 00

PL

#1
#2
#3
Język polski | poziom podstawowy | mentor
 
Język polski | poziom podstawowy | mentor

Język polski | poziom podstawowy | mentor Czas: 60 godzin   Język polski | poziom podstawowy | mentor Cena: 2400 PLN

Język polski | poziom podstawowy | mentor Termin: ustalony po skompletowaniu grupy

Język polski | poziom podstawowy | mentor Prowadzący: Akademia Smart High

Język polski | poziom podstawowy | mentor


Język polski | poziom podstawowy | mentor Formuła: Kurs

Język polski | poziom podstawowy | mentor Poziom: Podstawowy

Język polski | poziom podstawowy | mentor Język: Polski


Zapisz się


Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, co tydzień, od października do kwietnia

Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu


Opis


Rozszerzona wersja kursu przygotowująca uczniów nie tylko do matury, ale także do pracy nad sobą, strategią egzaminacyjną i odpornością psychiczną. Mentor to kurs dla ambitnych i wymagających – łączy skuteczny program dydaktyczny z elementami indywidualnego wsparcia i warsztatów rozwijających kompetencje miękkie.

 

Dla kogo?

Dla uczniów, którzy:

  • chcą osiągnąć bardzo wysoki wynik, celują w kierunki z wysokimi progami rekrutacyjnymi (prawo, medycyna, studia za granicą),
  • potrzebują dodatkowego wsparcia i opieki mentora,
  • chcą świadomie zaplanować swoją naukę i egzaminacyjną strategię.

 

Zakres

Kurs obejmuje wszystkie elementy kursu Standard, a dodatkowo daje dostęp do warsztatów z zakresu strategii egzaminacyjnej, antystresowej oraz dyżurów nauczycieli.

Uczestnicy kursu Mentor mają dodatkowo w pakiecie:

  • diagnoza i rekomendacje – plan nauki z mapą celów, „podsumowanie miesiąca”,
  • bezpłatny dostęp do warsztatów – Akademia Stresu, Akademia Strategii,
  • bezpłatne konsultacje – w razie potrzeby, wsparcie między spotkaniami (3 dwudziestominutowych konsultacji),
  • bezpłatne Maturalne SOS – kontakt z nauczycielem 3 dni przed egzaminem, uczeń może zadać pytanie, wysłać zdjęcie zadania, połączyć się na krótką konsultację i uzyskać pomoc (dyżur online).

 

Efekty

  • podniesienie wyniku maturalnego o 20–40%,
  • większa pewność siebie i samodzielność w pracy,
  • skuteczna strategia zarządzania egzaminem i stresem,
  • wyższy poziom organizacji nauki i koncentracji.

Cele


Cele ogólne

  • Opanowanie wymagań arkusza podstawowego: test „Język polski w użyciu”, test historycznoliteracki i wypracowanie.
  • Wypracowanie strategii egzaminacyjnych: analiza polecenia, zarządzanie czasem, autokorekta.
  • Zgromadzenie banku pojęć literackich, językowych i kulturowych oraz pełnej bazy lektur obowiązkowych.
  • Doskonalenie pisania wypracowania argumentacyjno-interpretacyjnego (min. 300 słów) w czasie egzaminacyjnym.

 

Cele szczegółowe

Diagnoza i strategie

  • Przegląd arkusza, kryteria oceniania, harmonogram 7-miesięczny; mini-arkusz diagnostyczny.

 

Język polski w użyciu – czytanie nieliterackie

  • Analiza tekstów publicystycznych i naukowych; rozpoznawanie tez, argumentów, wniosków.

 

Język polski w użyciu – środki językowe

  • Zadania z luką: fleksja, składnia, frazeologia; ortografia i interpunkcja w kontekście.

 

Język polski w użyciu – odpowiedzi otwarte

  • Pisanie syntez i uzasadnień; włączanie terminów literackich i językowych.

 

Test historycznoliteracki – starożytność i średniowiecze

  • Chronologia, gatunki, motywy; konteksty biblijne i mitologiczne.

 

Test historycznoliteracki – renesans i barok

  • Idee humanizmu, kontrreformacji; kluczowe utwory i autorzy.

 

Test historycznoliteracki – oświecenie i romantyzm

  • Klasycyzm vs. irracjonalizm; motywy wolności i buntu.

 

Test historycznoliteracki – pozytywizm i Młoda Polska

  • Praca organiczna, dekadentyzm; symbol i mit w literaturze.

 

Test historycznoliteracki – XX wiek i współczesność

  • Wojna, totalitaryzm, tożsamość; nowe formy wypowiedzi artystycznej.

 

Lektury obowiązkowe – bohaterowie i motywy

  • Mapa motywów (bunt, sacrum, władza, miłość); charakterystyka postaci.

 

Wypracowanie – struktura rozprawki

  • Teza, argumenty, wnioski; kompozycja wstęp-rozwinięcie-zakończenie.

 

Wypracowanie – argumentacja i przykłady

  • Dobór lektur, kontekstów i cytatów; spójność akapitów problemowych.

 

Wypracowanie – interpretacja wiersza

  • Analiza środków stylistycznych, budowanie hipotezy interpretacyjnej.

 

Wypracowanie – interpretacja prozy

  • Narracja, symbolika, funkcjonalne cytowanie; podsumowanie sensów.

 

Warsztat kompozycji akapitów

  • Zdania wprowadzające, rozwijające, kluczowe zwroty logiczne.

 

Ortografia i interpunkcja – zasady kluczowe

  • Najczęstsze błędy maturzystów; ćwiczenia korekty tekstu.

 

Styl i rejestr

  • Unikanie kolokwializmów; precyzja terminologiczna; spójniki i wyliczenia.

 

Korekta błędów najczęstszych

  • Redagowanie własnych tekstów według checklisty CKE.

 

Integracja kontekstów – biblijny i mitologiczny

  • Archetypy, symbolika, odwołania intertekstualne.

 

Integracja kontekstów – historyczny i filozoficzny

  • Motywy losu narodowego, idee egzystencjalne; zastosowanie w wypowiedzi.

 

Test mieszany diagnostyczny

  • Krótkie zadania z obu testów + mini-esej; autoanaliza wyników.

 

Wypracowanie treningowe w limicie czasu

  • Pełna praca; ocena wg kryteriów CKE.

 

Redakcja finalna i feedback

  • Poprawa struktury, stylu i języka w redagowanym tekście.

 

Konsolidacja – arkusze próbne

  • Symulacja 240 min; analiza punktacji, plan korekt.

 

Próba generalna – arkusze próbne

  • Druga symulacja, indywidualny feedback.

 

Strategia finałowa

  • Harmonogram ostatnich trzech tygodni, checklisty, wskazówki na dzień egzaminu.

 

Kluczowe

  • Lektury i konteksty: pełen kanon licealny + wybrane utwory spoza listy; epoki, gatunki, motywy.
  • Kształcenie językowe: fleksja, składnia, słowotwórstwo, ortografia, interpunkcja, kultura języka.
  • Pisanie: rozprawka problemowa, interpretacja, plan wypowiedzi; spójność logiczna i stylistyczna.

 

Portfolio

  • Rozprawka problemowa na podstawie lektur.
  • Interpretacja wiersza.
  • Interpretacja fragmentu prozy.
  • Analizajęzykowa tekstu nieliterackiego.
  • Wypracowanie porównawcze dwóch utworów.
  • Rozprawka finalna – wersja po redakcji.

 

Ocenianie i monitorowanie postępu

  • Uzyskiwanie rosnących wyników w arkuszach próbnych.
  • Spełnianie kryteriów treści, argumentacji, kompozycji i języka w kolejnych pracach.
  • Systematyczny spadek liczby błędów językowych i r rzeczowych.
  • Poszerzanie bazy kontekstów i terminologii.

 

Materiały i metody

  • Arkusze próbne CKE, zestawy zadań lekturowych, karty pracy do gramatyki i stylu.
  • Techniki: close reading, mapowanie motywów, burza argumentów, self-editing checklist.
  • Dziennik błędów i lista „can-do” do samooceny.