Zadzwoń: + 48 572 00 11 00

PL

#1
#2
#3
Język angielski | poziom podstawowy | mentor
 
Język angielski | poziom podstawowy | mentor

Język angielski | poziom podstawowy | mentor Czas: 60 godzin   Język angielski | poziom podstawowy | mentor Cena: 2400 PLN

Język angielski | poziom podstawowy | mentor Termin: ustalony po skompletowaniu grupy

Język angielski | poziom podstawowy | mentor Prowadzący: Akademia Smart High

Język angielski | poziom podstawowy | mentor


Język angielski | poziom podstawowy | mentor Formuła: Kurs

Język angielski | poziom podstawowy | mentor Poziom: Podstawowy

Język angielski | poziom podstawowy | mentor Język: Angielski


Zapisz się


Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, co tydzień, od października do kwietnia

Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu


Opis


Rozszerzona wersja kursu przygotowująca uczniów nie tylko do matury, ale także do pracy nad sobą, strategią egzaminacyjną i odpornością psychiczną. Mentor to kurs dla ambitnych i wymagających – łączy skuteczny program dydaktyczny z elementami indywidualnego wsparcia i warsztatów rozwijających kompetencje miękkie.

 

Dla kogo?

Dla uczniów, którzy:

  • chcą osiągnąć bardzo wysoki wynik, celują w kierunki z wysokimi progami rekrutacyjnymi (prawo, medycyna, studia za granicą),
  • potrzebują dodatkowego wsparcia i opieki mentora,
  • chcą świadomie zaplanować swoją naukę i egzaminacyjną strategię.

 

Zakres

Kurs obejmuje wszystkie elementy kursu Standard, a dodatkowo daje dostęp do warsztatów z zakresu strategii egzaminacyjnej, antystresowej oraz dyżurów nauczycieli.

Uczestnicy kursu Mentor mają dodatkowo w pakiecie:

  • diagnoza i rekomendacje – plan nauki z mapą celów, „podsumowanie miesiąca”,
  • bezpłatny dostęp do warsztatów – Akademia Stresu, Akademia Strategii,
  • bezpłatne konsultacje – w razie potrzeby, wsparcie między spotkaniami (3 dwudziestominutowych konsultacji),
  • bezpłatne Maturalne SOS – kontakt z nauczycielem 3 dni przed egzaminem, uczeń może zadać pytanie, wysłać zdjęcie zadania, połączyć się na krótką konsultację i uzyskać pomoc (dyżur online).

 

Efekty

  • podniesienie wyniku maturalnego o 20–40%,
  • większa pewność siebie i samodzielność w pracy,
  • skuteczna strategia zarządzania egzaminem i stresem,
  • wyższy poziom organizacji nauki i koncentracji.

Cele


Cele ogólne

  • Opanowanie wymagań arkusza podstawowego: Listening, Reading, Use of English i Writing.
  • Wypracowanie strategii egzaminacyjnych: analiza polecenia, zarządzanie czasem, autokorekta.
  • Zgromadzenie banku słownictwa tematycznego, kolokacji i struktur gramatycznych poziomu podstawowego.
  • Doskonalenie pisania jednej wypowiedzi (80–130 słów) w limicie egzaminacyjnym.

 

Cele szczegółowe

Diagnoza i strategie

  • Przegląd arkusza, kryteria oceniania, harmonogram 7-miesięczny; mini-arkusz diagnostyczny.

 

Listening I – strategie ogólne

  • Zadania multiple-choice / matching; notowanie słów-kluczy, przewidywanie odpowiedzi.

 

Reading I – True/False/Not stated

  • Skimming, scanning; rozpoznawanie intencji i głównej myśli akapitu.

 

Use of English I – multiple-choice gap fill

  • Kolokacje wysokiej częstotliwości; wybór poprawnej opcji leksykalnej.

 

Writing I – e-mail nieformalny

  • Struktura greeting–body–closing; rozwijanie czterech punktów polecenia.

 

Grammar Focus I

  • Present Simple/Continuous, Past Simple/Continuous; pytania i przeczenia.

 

Słownictwo tematyczne I

  • People, Home, School; mapowanie leksykalne i parafraza.

 

Listening II – liczby i daty

  • Rozpoznawanie liczb, dat, nazw własnych; dwukrotne odsłuchanie nagrania.

 

Reading II – matching headings

  • Dopasowywanie nagłówków; cohesion devices i sygnały tekstowe.

 

Use of English II – open cloze

  • Uzupełnianie luk jednym wyrazem; elipsa leksykalno-gramatyczna.

 

Writing II – opowiadanie

  • Punkty zwrotne, linkers (then, after that); narracja w Past Simple.

 

Grammar Focus II

  • Modale can/could/should/must; conditionals 0/1; comparatives & superlatives.

 

Słownictwo tematyczne II

  • Work, Travel, Food & Health; fiszki i zadania transformacyjne.

 

Listening III – detale i akcenty

  • Identyfikacja parafraz; kontrola ortografii w zapisie odpowiedzi.

 

Reading III – gap-fill

  • Wnioskowanie z kontekstu; dobór słów z listy.

 

Use of English III – powtórka zadań

  • Łączenie open cloze i multiple-choice gap fill w arkuszach mieszanych.

 

Writing III – e-mail półformalny

  • Prośba, zaproszenie, skarga; rejestr i uprzejme frazy.

 

Speaking – egzamin ustny

  • Opis ilustracji, rozmowa sterowana; bank fraz komunikacyjnych.

 

Test mieszany diagnostyczny

  • Krótki Listening, Reading, Use, Writing; autoanaliza wyników.

 

Writing IV – pełna praca

  • E-mail lub opowiadanie (80–130 słów) w limicie 50 min; ocena wg CKE.

 

Error Correction

  • Najczęstsze błędy leksykalne i gramatyczne; ćwiczenia korekty.

 

Konsolidacja – arkusze próbne

  • Symulacja 120 min; analiza punktacji, plan korekt.

 

Feedback i powtórka

  • Omówienie wyników; targeted practice na słabe sekcje.

 

Próba generalna – arkusze próbne

  • Druga symulacja, cel 45 pkt; indywidualny feedback.

 

Strategia finałowa

  • Harmonogram ostatnich trzech tygodni, checklisty, wskazówki na dzień egzaminu.

 

Kluczowe

  • Gramatyka: podstawowe czasy, modale, conditionals 0/1, comparatives, gerund/infinitive (podstawy).
  • Leksym: kolokacje B1, phrasal verbs codzienne, tematy egzaminacyjne (człowiek, dom, szkoła, praca, podróże, zdrowie, kultura).
  • Pisanie: e-mail, notatka, opowiadanie; akapity logiczne; łączniki (first, next, because, so).

 

Portfolio

  • E-mail nieformalny.
  • Opowiadanie o wydarzeniu.
  • E-mail półformalny.
  • Opis miejsca lub osoby.
  • Pełna praca egzaminacyjna – wersja po redakcji.

 

Ocenianie i monitorowanie postępu

  • Uzyskiwanie rosnących wyników w arkuszach próbnych.
  • Spełnianie kryteriów treści, organizacji, zakresu i poprawności w kolejnych pracach.
  • Skuteczność w zadaniach Use of English.
  • Stabilny wynik w Listening i Reading.

 

Materiały i metody

  • Arkusze próbne CKE, nagrania audio, krótkie teksty autentyczne, bank kolokacji i phrasal verbs.
  • Techniki: shadowing, dictation, sentence transformation, 1-minute speaking, close reading.
  • Dziennik błędów i lista „can-do” do samoewaluacji.