Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, codziennie, ferie zimowe
Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu
Opis
Intensywny kurs przygotowawczy odbywający się w czasie ferii zimowych. Skoncentrowany na szybkiej powtórce najważniejszych zagadnień, pracy z arkuszami i strategii egzaminacyjnej. Idealny jako uzupełnienie systematycznej nauki lub wsparcie dla uczniów, którzy zaczynają później.
Dla kogo?
Dla uczniów, którzy
- chcą nadrobić zaległości,
- potrzebują uporządkowania materiału,
- planują rozpocząć intensywną naukę od drugiego semestru.
Zakres programu
- 10 dni intensywnych zajęć (po 3 godziny dziennie),
- powtórka głównych działów tematycznych,
- arkusze egzaminacyjne i symulacje,
- dostęp do materiałów i planu dalszej nauki.
Forma i organizacja
- zajęcia codzienne w czasie dwóch tygodni ferii,
- prowadzone przez doświadczonych egzaminatorów,
- kameralne grupy.
Efekty i rezultaty
- przyspieszona nauka i systematyzacja wiedzy,
- wzrost pewności siebie,
- start do dalszego samodzielnego przygotowania.
Cele
Cele ogólne
- Powtórzenie i utrwalenie kluczowych treści egzaminu z języka angielskiego (poziom podstawowy) w intensywnym trybie 10 dni × 3.
- Wypracowanie strategii rozwiązywania arkusza.
- Doskonalenie umiejętności słuchania, czytania, gramatyki/leksyki i pisania krótkiej wypowiedzi.
- Redukcja najczęstszych błędów językowych, leksykalnych i kompozycyjnych tuż przed egzaminem.
Cele szczegółowe
Diagnoza i strategie
- Mini-arkusz startowy, identyfikacja luk, plan 10-dniowy, taktyka pracy na czas.
Listening – global & gist
- Zadania multiple-choice / matching; notowanie słów-kluczy, przewidywanie odpowiedzi.
Listening – detail & numbers
- Rozpoznawanie liczb, dat, nazw własnych; identyfikacja parafraz.
Reading – gist & True/False
- Skimming, scanning; rozpoznawanie głównej myśli i intencji autora.
Reading – matching headings & gap fill
- Dopasowywanie nagłówków, cohesion devices, wnioskowanie z kontekstu.
Use of English – multiple-choice gap fill
- Kolokacje, phrasal verbs; wybór poprawnej opcji leksykalnej.
Use of English – open cloze
- Elipsa leksykalno-gramatyczna; kontrola spójności tekstu.
Writing – struktura i treść
- Budowa e-maila / opowiadania: greeting–body–closing, rozwijanie 4 punktów polecenia.
Writing – język i redakcja
- Rejestr (informal / semi-formal), linkers, korekta błędów gramatycznych i ortograficznych.
Arkusz próbny i feedback
- Symulacja (zadania kluczowe); analiza punktacji, szybka korekta.
Strategia finałowa
- Powtórka banku kolokacji i phrasal verbs, check-lista błędów, plan tygodni poprzedzających egzamin.
Kluczowe
- Listening: global understanding, detail, akcenty.
- Reading: gist, inference, matching, gap fill.
- Use of English: multiple-choice gap fill, open cloze, kolokacje.
- Writing: e-mail / opowiadanie; treść, organizacja, zakres, poprawność.
Portfolio
- Mini-arkusz diagnostyczny – z komentarzem.
- Wypowiedź pisemna ćwiczebna – wersja przed i po redakcji.
- Skrócony arkusz próbny – z poprawkami.
Ocenianie i monitorowanie postępu
- Porównanie wyników mini-arkusza i arkusza próbnego.
- Redukcja błędów leksykalno-gramatycznych.
- Spełnienie kryteriów treści, organizacji, zakresu i poprawności w pracy finałowej.
Materiały i metody
- Arkusze próbne CKE (wybór kluczowych zadań), bank kolokacji i phrasal verbs, checklisty językowe.
- Techniki: shadowing, sentence transformation, timing arkuszowy, error log.
- Dziennik postępów ucznia i lista „can-do” do samoewaluacji.