Zadzwoń: + 48 572 00 11 00

PL

#1
#2
#3
Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie
 
Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie

Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie Czas: 20 godzin   Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie Cena: 700 PLN

Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie Termin: ustalony po skompletowaniu grupy

Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie Prowadzący: Akademia Smart High

Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie


Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie Formuła: Kurs

Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie Poziom: Rozszerzony

Historia | poziom rozszerzony | intensywne ferie Język: Historia


Zapisz się


Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, codziennie, ferie zimowe

Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu


Opis


Intensywny kurs przygotowawczy odbywający się w czasie ferii zimowych. Skoncentrowany na szybkiej powtórce najważniejszych zagadnień, pracy z arkuszami i strategii egzaminacyjnej. Idealny jako uzupełnienie systematycznej nauki lub wsparcie dla uczniów, którzy zaczynają później.

 

Dla kogo?

Dla uczniów, którzy

  • chcą nadrobić zaległości,
  • potrzebują uporządkowania materiału,
  • planują rozpocząć intensywną naukę od drugiego semestru.

 

Zakres programu

  • 10 dni intensywnych zajęć (po 3 godziny dziennie),
  • powtórka głównych działów tematycznych,
  • arkusze egzaminacyjne i symulacje,
  • dostęp do materiałów i planu dalszej nauki.

 

Forma i organizacja

  • zajęcia codzienne w czasie dwóch tygodni ferii,
  • prowadzone przez doświadczonych egzaminatorów,
  • kameralne grupy.

 

Efekty i rezultaty

  • przyspieszona nauka i systematyzacja wiedzy,
  • wzrost pewności siebie,
  • start do dalszego samodzielnego przygotowania.

Cele


Cele ogólne

  • Powtórzenie i utrwalenie kluczowych treści egzaminu z historii (poziom rozszerzony) w intensywnym trybie 10 dni × 3.
  • Wypracowanie strategii rozwiązywania arkusza.
  • Doskonalenie analizy źródeł pisanych, ikonograficznych, map i danych statystycznych.
  • Redukcja najczęstszych błędów faktograficznych, interpretacyjnych i chronologicznych tuż przed egzaminem.

 

Cele szczegółowe

Diagnoza i strategie

  • Mini-arkusz startowy, identyfikacja luk, plan 10-dniowy, taktyka pracy na czas.

 

Metodologia i źródła historyczne

  • Rodzaje źródeł, krytyka wewnętrzna/zewnętrzna, periodyzacja, praca z mapą historyczną.

 

Starożytność

  • Bliski Wschód, Grecja, Rzym; państwo, kultura, przemiany ustrojowe.

 

Średniowiecze

  • Feudalizm, chrystianizacja Europy, cesarstwo a papiestwo, początki Polski.

 

Nowożytność (XVI – XVIII w.)

  • Renesans, reformacja, ekspansja kolonialna, Rzeczpospolita Obojga Narodów, absolutyzm.

 

„Długi” XIX wiek (1789 – 1914)

  • Rewolucja francuska, epoka napoleońska, Wiosna Ludów, industrializacja, Polska pod zaborami.

 

XX wiek do 1945 r.

  • I wojna światowa, konferencja wersalska, II Rzeczpospolita, II wojna światowa.

 

Świat i Polska po 1945 r.

  • Zimna wojna, PRL, dekolonizacja, transformacja 1989, integracja europejska.

 

Arkusz próbny i feedback

  • Symulacja (zadania kluczowe); analiza punktacji, szybka korekta.

 

Strategia finałowa

  • Powtórka osi czasu i map procesów, check-lista błędów, plan tygodni poprzedzających egzamin.

 

Kluczowe

  • Chronologia i periodyzacja: od starożytności po czasy najnowsze.
  • Źródłoznawstwo: krytyka źródeł, mapy, dane statystyczne.
  • Tematy przekrojowe: państwo i prawo, gospodarka, kultura i społeczeństwo.
  • Pisanie: teza, argument, przykład, spójność, formalny rejestr.

 

Portfolio

  • Mini-arkusz diagnostyczny – z komentarzem.
  • Esej źródłowy ćwiczebny – wersja przed i po redakcji.
  • Skrócony arkusz próbny – z poprawkami.

 

Ocenianie i monitorowanie postępu

  • Porównanie wyników mini-arkusza i arkusza próbnego.
  • Redukcja błędów faktograficznych i interpretacyjnych.
  • Spełnienie kryteriów treści, argumentacji, kompozycji i języka w pracy finałowej.

 

Materiały i metody

  • Arkusze próbne CKE (wybór kluczowych zadań), atlasy historyczne, bazy ikonografii, statystyki GUS.
  • Techniki: oś czasu, analiza przyczyn-skutków, timing arkuszowy, error log.
  • Dziennik postępów ucznia i lista „can-do” do samoewaluacji.