Zadzwoń: + 48 572 00 11 00

PL

#1
#2
#3
Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta
 
Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta

Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta Czas: 30 godzin   Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta Cena: 1050 PLN

Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta Termin: ustalony po skompletowaniu grupy

Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta Prowadzący: Akademia Smart High

Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta


Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta Formuła: Kurs

Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta Poziom: Rozszerzony

Historia | poziom rozszerzony | intensywna ostatnia prosta Język: Historia


Zapisz się


Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, co tydzień, od lutego do kwietnia

Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu


Opis


Ostatni etap przygotowań – intensywny kurs na kilka tygodni przed maturą. To program mobilizujący do działania w kluczowym momencie: łączy powtórki, egzaminy próbne i trening psychologiczny.

 

Dla kogo?

Dla uczniów, którzy

  • chcą wzmocnić swoją formę przed maturą,
  • potrzebują dodatkowej motywacji i treningu egzaminacyjnego,
  • potrzebują powtórki w trybie ekspresowym,
  • czują presję czasu i chcą efektywnie wykorzystać ostatni miesiąc.

 

Zakres programu

  • 2 spotkania tygodniowo przez 8 tygodni,
  • trening z arkuszami i typowymi pułapkami egzaminacyjnymi,
  • szybkie powtórki i strategie punktowe,
  • miniwarsztaty radzenia sobie ze stresem.

 

Forma i organizacja

  • zajęcia popołudniowe (wczesnowieczorne) lub w weekendy,
  • zajęcia stacjonarne,
  • intensywny, ale wspierający klimat pracy.

 

Efekty i rezultaty

  • gotowość psychiczna do egzaminu,
  • utrwalenie strategii i nawyków egzaminacyjnych,
  • wzrost punktacji w próbnych testach.

Cele


Cele ogólne

  • Powtórzenie i utrwalenie kluczowych treści egzaminu z historii (poziom rozszerzony) w intensywnym trybie 10 dni × 3.
  • Wypracowanie strategii rozwiązywania arkusza.
  • Doskonalenie analizy źródeł pisanych, ikonograficznych, map i danych statystycznych.
  • Redukcja najczęstszych błędów faktograficznych, interpretacyjnych i chronologicznych tuż przed egzaminem.

 

Cele szczegółowe

Diagnoza i strategie

  • Mini-arkusz startowy, identyfikacja luk, plan 10-dniowy, taktyka pracy na czas.

 

Metodologia i źródła historyczne

  • Rodzaje źródeł, krytyka wewnętrzna/zewnętrzna, periodyzacja, praca z mapą historyczną.

 

Starożytność

  • Bliski Wschód, Grecja, Rzym; państwo, kultura, przemiany ustrojowe.

 

Średniowiecze

  • Feudalizm, chrystianizacja Europy, cesarstwo a papiestwo, początki Polski.

 

Nowożytność (XVI – XVIII w.)

  • Renesans, reformacja, ekspansja kolonialna, Rzeczpospolita Obojga Narodów, absolutyzm.

 

„Długi” XIX wiek (1789 – 1914)

  • Rewolucja francuska, epoka napoleońska, Wiosna Ludów, industrializacja, Polska pod zaborami.

 

XX wiek do 1945 r.

  • I wojna światowa, konferencja wersalska, II Rzeczpospolita, II wojna światowa.

 

Świat i Polska po 1945 r.

  • Zimna wojna, PRL, dekolonizacja, transformacja 1989, integracja europejska.

 

Arkusz próbny i feedback

  • Symulacja (zadania kluczowe); analiza punktacji, szybka korekta.

 

Strategia finałowa

  • Powtórka osi czasu i map procesów, check-lista błędów, plan tygodni poprzedzających egzamin.

 

Kluczowe

  • Chronologia i periodyzacja: od starożytności po czasy najnowsze.
  • Źródłoznawstwo: krytyka źródeł, mapy, dane statystyczne.
  • Tematy przekrojowe: państwo i prawo, gospodarka, kultura i społeczeństwo.
  • Pisanie: teza, argument, przykład, spójność, formalny rejestr.

 

Portfolio

  • Mini-arkusz diagnostyczny – z komentarzem.
  • Esej źródłowy ćwiczebny – wersja przed i po redakcji.
  • Skrócony arkusz próbny – z poprawkami.

 

Ocenianie i monitorowanie postępu

  • Porównanie wyników mini-arkusza i arkusza próbnego.
  • Redukcja błędów faktograficznych i interpretacyjnych.
  • Spełnienie kryteriów treści, argumentacji, kompozycji i języka w pracy finałowej.

 

Materiały i metody

  • Arkusze próbne CKE (wybór kluczowych zadań), atlasy historyczne, bazy ikonografii, statystyki GUS.
  • Techniki: oś czasu, analiza przyczyn-skutków, timing arkuszowy, error log.
  • Dziennik postępów ucznia i lista „can-do” do samoewaluacji.