Zadzwoń: + 48 572 00 11 00

PL

#1
#2
#3
Chemia | poziom rozszerzony | mentor
 
Chemia | poziom rozszerzony | mentor

Chemia | poziom rozszerzony | mentor Czas: 60 godzin   Chemia | poziom rozszerzony | mentor Cena: 2400 PLN

Chemia | poziom rozszerzony | mentor Termin: ustalony po skompletowaniu grupy

Chemia | poziom rozszerzony | mentor Prowadzący: Akademia Smart High

Chemia | poziom rozszerzony | mentor


Chemia | poziom rozszerzony | mentor Formuła: Kurs

Chemia | poziom rozszerzony | mentor Poziom: Rozszerzony

Chemia | poziom rozszerzony | mentor Język: Chemia


Zapisz się


Organizacja: stacjonarnie lub online, dwugodzinne bloki, co tydzień, od października do kwietnia

Materiały: materiały drukowane, materiały elektroniczne, dedykowana grupa kontaktu


Opis


Rozszerzona wersja kursu przygotowująca uczniów nie tylko do matury, ale także do pracy nad sobą, strategią egzaminacyjną i odpornością psychiczną. Mentor to kurs dla ambitnych i wymagających – łączy skuteczny program dydaktyczny z elementami indywidualnego wsparcia i warsztatów rozwijających kompetencje miękkie.

 

Dla kogo?

Dla uczniów, którzy:

  • chcą osiągnąć bardzo wysoki wynik, celują w kierunki z wysokimi progami rekrutacyjnymi (prawo, medycyna, studia za granicą),
  • potrzebują dodatkowego wsparcia i opieki mentora,
  • chcą świadomie zaplanować swoją naukę i egzaminacyjną strategię.

 

Zakres

Kurs obejmuje wszystkie elementy kursu Standard, a dodatkowo daje dostęp do warsztatów z zakresu strategii egzaminacyjnej, antystresowej oraz dyżurów nauczycieli.

Uczestnicy kursu Mentor mają dodatkowo w pakiecie:

  • diagnoza i rekomendacje – plan nauki z mapą celów, „podsumowanie miesiąca”,
  • bezpłatny dostęp do warsztatów – Akademia Stresu, Akademia Strategii,
  • bezpłatne konsultacje – w razie potrzeby, wsparcie między spotkaniami (3 dwudziestominutowych konsultacji),
  • bezpłatne Maturalne SOS – kontakt z nauczycielem 3 dni przed egzaminem, uczeń może zadać pytanie, wysłać zdjęcie zadania, połączyć się na krótką konsultację i uzyskać pomoc (dyżur online).

 

Efekty

  • podniesienie wyniku maturalnego o 20–40%,
  • większa pewność siebie i samodzielność w pracy,
  • skuteczna strategia zarządzania egzaminem i stresem,
  • wyższy poziom organizacji nauki i koncentracji.

Cele


Cele ogólne

  • Opanowanie wymagań arkusza rozszerzonego z chemii.
  • Wypracowanie strategii egzaminacyjnych: analiza polecenia, planowanie czasu, uzasadnianie obliczeń i wniosków.
  • Zgromadzenie banku wzorów, stałych, równań reakcji oraz procedur obliczeniowych niezbędnych na egzaminie.
  • Doskonalenie umiejętności projektowania doświadczeń, interpretacji wyników i zapisywania równań reakcji zgodnie z kryteriami CKE.

 

Cele szczegółowe

Diagnoza i strategie

  • Mini-arkusz diagnostyczny, analiza błędów, harmonogram.

 

Budowa atomu i układ okresowy

  • Konfiguracje elektronowe, bloki konfiguracyjne, okresowość właściwości.

 

Wiązania chemiczne i struktura cząsteczek

  • Kowalencyjne, jonowe, metaliczne, VSEPR, hybrydyzacja, polarność.

 

Stechiometria i rachunek chemiczny

  • Równania reakcji, prawa zachowania masy, obliczenia procentowe i stężeniowe.

 

Gazy, roztwory i koligatywne właściwości

  • Równanie Clapeyrona, prawo Henry’ego, ciśnienie osm. i obniżenie punktu zamarzania.

 

Termochemia

  • Prawo Hessa, entalpia tworzenia, efekt energetyczny reakcji redoks.

 

Kataliza i kinetyka reakcji

  • Rząd reakcji, równanie Arrheniusa, katalizatory hetero- i homogeniczne.

 

Stan równowagi chemicznej

  • Stała Kc/Kp, zasada Le Châteliera, obliczenia przesunięcia równowagi.

 

Równowagi kwasowo-zasadowe

  • Teorie Arrheniusa, Brønsteda, pH, pKa, bufory, hydroliza soli.

 

Procesy redoks i elektrochemia

  • Potencjały standardowe, ogniwa galwaniczne, elektroliza, akumulatory.

 

Analiza chemiczna – jakościowa

  • Reakcje charakterystyczne kationów i anionów, płomieniowa i strąceniowa.

 

Analiza chemiczna – ilościowa

  • Miareczkowanie kwas-zasada, redoks, kompleksometryczne; wskaźniki.

 

Podstawy chemii nieorganicznej pierwiastków bloku s-, p-, d-

  • Właściwości, otrzymywanie, zastosowania, typowe reakcje.

 

Węglowodory i mechanizmy reakcji

  • Alkany, alkeny, alkiny, aromatyczne; substytucja, addycja, eliminacja.

 

Alkohole, fenole, halogenopochodne

  • Reakcje oksydacyjne, estryfikacja, reakcje nukleofilowe.

 

Aldehydy, ketony i kwasy karboksylowe

  • Próba Tollensa, Cannizzaro, kondensacja aldolowa, rozszczepienie decarb.

 

Estry, amidy i aminokwasy

  • Hydroliza kwasowa/zasadowa, reakcje peptydowe, izomeria optyczna.

 

Polimeryzacja i polimery

  • Polimery addycyjne i kondensacyjne, biodegradowalne tworzywa.

 

Chemia środowiska

  • Kwaśne deszcze, gazy cieplarniane, ozon, metody oczyszczania wody.

 

Chemia analityczna instrumentalna

  • Spektroskopia UV-Vis, IR, chromatografia, potencjometria.

 

Projektowanie doświadczeń chemicznych

  • Zmienna niezależna/zależna, grupy kontrolne, analiza wyników.

 

Bezpieczeństwo i procedury laboratoryjne

  • Piktogramy, odczynniki, utylizacja odpadów, pierwsza pomoc.

 

Mock I – połowa materiału

  • Symulacja; analiza wyników, plan korekt.

 

Feedback targeted practice

  • Zadania z działów o najniższej punktacji, minitest kontrolny.

 

Mock II – pełny arkusz

  • Symulacja; indywidualny feedback.

 

Strategia finałowa

  • Plan ostatnich trzech tygodni, checklisty, wskazówki na dzień egzaminu.

 

Kluczowe

  • Fizyko-chemia: termochemia, kinetyka, równowaga, elektrochemia.
  • Chemia nieorganiczna: pierwiastki i ich związki, analiza jakościowa.
  • Chemia organiczna: struktura, mechanizmy, polimery.
  • Analiza i metody instrumentalne: miareczkowanie, spektroskopia, chromatografia.

 

Portfolio

  • Zestaw obliczeń stechiometrycznych i równowagowych.
  • Raport z doświadczenia redoks lub miareczkowania.
  • Analiza widma IR lub UV-Vis z interpretacją.
  • Zestaw zadań z mechanizmów reakcji organicznych.
  • Arkusze próbne z poprawkami.

 

Ocenianie i monitorowanie postępu

  • Uzyskiwanie rosnących wyników w arkuszach próbnych.
  • Zwiększanie punktacji w zadaniach opisowych i obliczeniowych.
  • Redukcja błędów merytorycznych i rachunkowych.
  • Systematyczne poszerzanie zakresu terminologii chemicznej.

 

Materiały i metody

  • Arkusze próbne CKE, zestawy zadań obliczeniowych, odczynniki demonstracyjne, tablice chemiczne.
  • Techniki: mapa pojęć, schemat rozwiązania krok-po-kroku, peer-explanation, error log.
  • Dziennik błędów i lista „can-do” do samoewaluacji.